Niewielki rozmiar reklamy, czyli to doskonała metoda na delikatną reklamę naszego produktu czy też marki. Dodatkowo ulotki, bannery oraz inne formy marketingu i jesteśmy w domu. Reklama i druk.
O DTP z Wikipedii
DTP (ang. Desktop Publishing ? publikowanie zza biurka) ? termin oznaczający pierwotnie ogół czynności związanych z przygotowaniem na komputerze materiałów, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Krócej mówiąc, termin ten oznacza komputerowe przygotowanie do druku1. W tym znaczeniu termin ten dotyczy nie tylko fazy projektowej, czyli tworzenia w programach komputerowych obrazu (oraz kształtu) stron publikacji, ale także zarządzania pracą grupową, a nawet odnosi się do komputerowego sterowania urządzeniami wykorzystywanymi w tym procesie, a więc np. naświetlarkami czy maszynami drukarskimi.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP
Czym jest naklejka?
Chyba każdy wie co to jest naklejka i jak wygląda, jednak obecnie nalepki produkuje się w tak różnych kształtach oraz z różnych materiałów, więc czasami ciężko nawet poznać czy jest to naklejka.
Warto jednak odpowiedzieć sobie an pytanie czym cechuje się naklejka i co w ogóle można za naklejkę uznać. Cóż pierwszą i oczywistą sprawą jest to, że naklejka musi się do czegoś kleić, więc musi posiadać już nałożony klej. Produkt, który nie ma kleju nałożonego w drukarni jest bardziej etykietą, ale to też zależy. Co do typów i rodzajów naklejek to już kwestia na osobny akapit.
Kroki powstawania druku w zakładzie poligraficznym
Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską. Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki.
Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów. Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów. Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy. Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.