Serwisowanie pojazdu a części na wymianę

uda się to zrobić prosto i szybko, dlatego najlepiej będzie w tym celu udawać się do specjalnych warsztatów, w których poza wyszkolonymi osobami znajdą się także odpowiednie narzędzia pozwalające w kompleksowy sposób sprawić kond

Serwisowanie pojazdu a części na wymianę

Kontrolowanie stanu auta podstawą jego działania

Jeśli nasze auto ma być sprawne, konieczne będzie regularne i rzetelne kontrolowanie jego stanu przez doświadczone osoby. Nie zawsze uda się to zrobić prosto i szybko, dlatego najlepiej będzie w tym celu udawać się do specjalnych warsztatów, w których poza wyszkolonymi osobami znajdą się także odpowiednie narzędzia pozwalające w kompleksowy sposób sprawić kondycję naszego samochodu. Aby wszystko przebiegało sprawnie, najlepiej będzie oczywiście ustalić sobie plan wizyt w danym miejscu i na bieżąco sprawdzać kiedy warto będzie wybrać się do mechanika. Jeśli podejdziemy do tego odpowiedzialnie, z pewnością uda nam się zachować dobrą sprawność naszego samochodu przez bardzo długi czas i uniknąć niechcianych komplikacji.


Wikipedia o potencjometrze

Potencjometr (rezystor nastawny) ? występujący w postaci pojedynczego elementu, regulowany dzielnik napięcia. Potencjometr posiada trzy wyprowadzenia, odpowiadające wyprowadzeniom dzielnika napięcia. Dwa z nich połączone są ścieżką o stałym oporze. Trzeci połączony jest ze ślizgaczem, którego położenie na ścieżce można regulować. Ścieżkę oporową wykonuje się z węgla, cermetu, tworzyw sztucznych lub zwojów drutu oporowego.

Potencjometr działa na zasadzie klasycznego dzielnika napięcia. Typowym zastosowaniem potencjometrów jest regulacja prądu lub napięcia w urządzeniach elektrycznych np. głośności w sprzęcie audio, ale także w przemyśle i komunikacji (regulacja prędkości obrotowej silników, na przykład tramwajowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Jak funkcjonuje i z czego się składa sonda lambda?

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



© 2019 http://tani-nocleg.opole.pl/